miercuri, 17 septembrie 2008

http://benedeklevente.blogspot.com/






Arta celor care nu cred in nimic


Arta veritabila a reprezentat dintotdeauna un limbaj universal, o masura a gustului pentru frumos si a puterii de comunicare a artistului; ea are o maniera coerenta de impletire a ideii si materiei purtatoare de mesaj, precum si o latura transcendenta care ii confera universalitate si rezistenta in timp.
Obiectul artistic autentic este construit limpede iar scopurile sale sunt usor de inteles si simtit. “Dragostea, nepartinitoare si rabdatoare, lipsita de egoism si capabila de sacrificiu, este acel ingredient exclusiv calitativ, acel har chemat sa coaguleze opera. Artistii cautau Dragostea divina pentru ca, incarcati de aceasta si urmandu-i pilda, arta lor sa poata cuprinde o farama din frumosul si binele divin; arta era astfel considerata a fi indisolubil legata de iubire.”
Alex Nancu, Mestesug si initiere.

UNGARIA

Din pacate, spre sfarsitul mileniului trecut, arta a luat si forme aberante.

Modificarea relatiilor interumane, rasturnarea valorilor si dorinta de “emancipare totala” au determinat ruptura artistului de Creator si chiar de semenii sai. Produsul ?fabricantilor de arta? este, azi, tot mai sarac in elemente de sensibilitate si comunicare, lipsit de idei si ordine formala. Arta postmoderna, la mare moda in societatea globala, cuprinde in corpul sau mixaje din toate curentele care exista pe scena artistica mondiala: expresionism, suprarealism, abstractionism, dadaism, tasism, neoplasticism, hiperrealism, transavangarda, minimalism, conceptualism, kabalism, happening, performance, arta informala, arta cinetica, body-art, pop-art, land-art, video-art, etc.


ICR Budapesta


Exemple concrete de asemenea “artisti” si creatii ce stau sub semnul efemerului se gasesc din belsug. Autorul celebrului “Carlig de rufe” inalt de 14 m, americanul Claes Oldenburg, este adeptul artei care “se fumeaza ca o tigara”; Yves Klein, adept al anti-realismului, picteaza cu “pensule vii” - nuduri
de femeie; Nicki de Saint Phalle, din aceeasi miscare, picteaza tragand cu arma de vanatoare in tablouri iar Jean Tinguely se ocupa cu sculptura “acustica” si mai creeaza si sculpturi cine-tice prevazute cu mecanisme de autodistrugere.

Arman expune pereti goi, invitand publicul sa-si imagineze tablourile; Manzoni prezinta oale de noapte la Centrul George Pompidou (!); Nam June Paik, adept al video-art-ului studiaza “estetica” monitoarelor, aranjandu-le in forma unei testoase; Kristo impacheteaza Reichstagul in panza...Artistii postmoderni se ridica cu violenta impotriva culturii clasice, impotriva criticii de arta, a ideii de durabilitate a operei: francezul Jean Dubuffet, apartinand curentului informal, este dusman de moarte al tot ce inseamna arta clasica: muzee, carti, cultura cu specific national. In viziunea sa, totul trebuie demolat si reconstruit.

Operele clasice nu sunt lasate sa-si traiasca eternitatea in pace: Olan interpreteaza in mod vulgar o lucrare religioasa celebra, “Extazul Sfintei Tereza” a lui Berini; Jack si Dinos Chapmann isi bat joc de unul din “Capriciile” lui Goya...Tot ce era regula, normal, bun-simt este calcat in picioare si batjocorit: arta contemporana are predilectie pentru functiile inferioare, pentru primitivism; la mare pret sunt scabrosul, ludicul, exhibarea sexualitatii si pierderea intimitatii.

La cursul de istoria artei contemporane studentii pot admira show-urile lui Cindy Sherman, o celebra “artista vizuala”, de fapt o femeie isterica, urland expresii de nereprodus, aratandu-si zonele intime si scuipand spectatorii extaziati; la expozitia “Documenta 10” de la Kassel, Germania, doctorul Gunter von Hagen face “lectii de arta anatomica” pe cadavre umane luate de la morga si trase in plastic precum mezelurile; Paul McCarthney (nu Beatles-ul) expune personaje care poarta in diverse zone ale corpului segmente falice. Jack Pierson filmeaza un barbat care se masturbeaza si scene dintr-o toaleta.

UDMR
Cuplul de hermafroditi Eva & Adele isi ofera viata personala ca arta, lasandu-se filmati si pozati; si mai sunt altii, care si-au taiat venele sau diverse organe in public, care s-au tavalit prin sange, noroi, grasime, voma...(va mai aduceti aminte de scena penibila cu miile de adolescenti romani care urlau si se dadeau cu capul de asfalt la vederea lui Michael Jackson)Individul caruia i se adreseaza acest tip de produs artistic este consumatorul-robot, instrainat si lipsit de identitate proprie, amnezic. Totul in jurul sau poate sa fie transformat in derizoriu, consumabil, perisabil.

Caracterul national dispare, la fel ca in oricare entitate componenta a masinariei globalizarii. Oricat ar parea de incredibil, arta postmoderna nu contine deloc specificitati ale civilizatiei si poporului din care provine autorul lucrarii: intre creatia unui roman si cea a unui indonezian, de pilda, nu se vede nici o diferenta... In arta clasica, transmiterea insusirilor de la o generatie de artisti la alta se facea prin intermediul traditiei, iar prezenta si acceptarea acesteia presupuneau atat din partea maestrului, cat si a invatacelului, o anume smerenie si supusenie. Din aceasta pricina, pentru a pastra nealterate formele si procedeele, libertatea de creatie, asa cum o vedem astazi, nu era posibila.

Arpad


Tocmai aceasta este una dintre tintele asupra carora se arunca cu virulenta noii “artisti”: existenta traditiei si a li-mitelor in exprimarea artei clasice. O societate traditionala presupune o cultura care se dezvolta, fara a-si uita insa centrul generator, la care se intoarce mereu. In societatile moderne insa, cultura si mentalitatile evolueaza intr-un fel de “uitare” a originilor, inspre o dezvoltare haotica, o forma fara fond.

Ideologiile “progresiste” care si-au tras seva din cel mai primitiv materialism au desavarsit acest proces distructiv pentru traditii si spirit. In definitiv, care traditii si care spirit, atata vreme cat, cot la cot cu anarhistii secolului XX, artistii moderni au proclamat inutilitatea istoriei si absenta identitatii, in opinia lor aceasta decedand ca urmare a noilor realitati. "

Buda

8 comentarii:

Anonim spunea...

Intrebare la Radio Erevan:

- de ce strainii cred ca Budapesta e capitala Romaniei ?
- pentru ca pe parlamentul de la Budapesta flutura opincile valahilor!!!

Anonim spunea...

S-a suit Horty pe cal
şi-o răjit ca un măhar
Techi Horty nu răji
că Ardealul - a tău n-a hi!
Jos cu şasesprezece deca
jos cu nixi
jos cu Arpad
sus opinca sus
Hai
Ta
Şi cînd părul unii-l scutur
tăţi grohii îmi pchică - n cur
Ioi săracii grofilii
cum şi-or pierdut ciucurii
pă podul Careiului
de dorul Sălajului
pe podul Sătmarului
de dorul Ardealului.

... din folclorul ardelean

Anonim spunea...

Am si eu o intrebare: toti ungurii sunt obsedati sexual ?

Anonim spunea...

Intra Sarbu la el in birou, gaseste sperma peste tot. Il cheama pe Mihai Calin.
-Ba Mihai, ai idee a cui e asta, ma?
-Nu sefu, a mea nu e, ca e prea groasa.
-Ia cheama-l pe Andi Moisescu. Vine Andi
-Nu e a mea sefu, ca a mea nu e asa galbuie.
Sarbu - Chemati-l pe Tabara, poate stie el.
Tabara - Nici a mea nu e sefu, ca a mea e mai inchisa la culoare. Cheama astia toti angajatii de prin Pro TV, nici unul nu isi da seama a cui e.
Sarbu - Mai e cineva?
M.Calin - Decat Mihaela Radulescu sefu. Sa o chem si pe ea?
Sarbu - Ia cheam-o, ma.
Vine Raduleasca, da cu degetul, gusta:
- Hmmm, asta nu e din PRO TV....

Levente asta, ca sa renim la subiect, o fi el mai tare ca Raduleasca, dar nu cred ca poate stabili dupa gust a cui sperma din UDMR ii baleste pe bot

Anonim spunea...

Atacurile "artistice" ale acestui individ fac parte din razboiul total al Ungariei (ca de obicei, si in slujba altor puteri..) contra Romaniei.

Aceste actiuni se adauga celor deja arhi-cunoscute, ale udmr si ale asa-numitului "partidul civic maghiar" - un "partid" penal, inregistrat prin furt, fals si santaj la adresa statului roman. Ce vor ei ?? ca de obicei, vor Ardealul, dar vor sa si distruga neamul romanesc, sau ce a mai ramas din el.. ce a mai ramas in urma atrocitatilor maghiare contra romanilor - sa amintim doar de cele de la 1848, 1918-1919, 1940 sau 1989-1990.

Nu pot crede ca este doar o coincidenta faptul ca profanarea Romaniei se petrece in septembrie, luna cand comemoram masacrarea - cu o bestialitate si cruzime ramase de pe vremea navalirii hoardelor primitive de huni barbari care insangerau Europa - a mii de romani din Aita Seacă, Câmpia Turzii, Ciumirna, Cucerdea, Hâda, Halmăjd, Hodoş, Huedin, Ianculeştii, Ip, Lăscud, Luduş, Moisei, Mureşenii de Câmpie, Prundu Bârgăului, Sărmaşu, Trăznea, Zalău - culminând cu masacrarea celor 157 de romani din IP, savarsita in mod premeditat in chiar Ziua Inaltarii Sfintei Cruci!

Si totusi, la 1919, opincile valahe au fluturat victorioase deasupra parlamentului de la budapesta, ca semn al primei victorii din lume asupra bolsevismului !! .. ungurii nu pot uita si nici ierta asa ceva..
mai ales ca, ultima lor batalie victorioasa a fost cu multe sute de ani in urma!!

Slava opincarilor valahi !!

Anonim spunea...

Levente draga, te asteptam intr-una dintre toaletele publice de mai jos:

Iată câteva locuri din Bucureşti şi din întreaga ţară, despre care avem ceva informaţii cum că ar fi interesante pentru un gay.
Dacă ai informaţii proaspete pe care vrei să le împarţi cu ceilalţi, trimite-ne un mesaj cu câteva detalii folosind formularul din pagina de contact .

Arad
Queen's Club - Episcopiei nr.35

Bacău
Club Heaven - Parcul Trandafirilor plus terasele aferente (în sezonul cald)
Parcul Cancicov (în sezonul cald)
Club Bahia
Aceste locaţii nu sunt exclusiv gay, dar sunt frecventate mai des de membrii comunităţii LGBT locale

Baia Mare
Cafe Dalli (Centrul Nou) & Internet Cafe-ul de alături
Oaza Italiană
Internet Cafe VicNet
Internet Cafe Pepka
Casa de Cultură: Discotecă & Internet Cafe
Toaleta Gării

Bucureşti
Club Frankie - Str.Benjamin Franklin, nr. 14 - 0722.27.419
Queen's Club - Str. Mihai Bravu, nr. 32 - 0730.782.636/0722.754.293
Parcul Operei - zona dintre ieşirile de metrou, staţia de troleu de lângă statuie şi aleea din parcul Operei
Parcul Cişmigiu - aleea paralelă cu Bvd. Schitu Magureanu (pe perioada verii)
Teatrul Naţional - aleile din faţă
Fântânile din Piaţa Universităţii; Ieşirea din pasaj spre Universitate; Pasaj; Toaletă
Parcul Institutul Politehnic (pe perioada verii)

Impact Club - Str. Viitorului, nr 26 - Tel: 2120620


Braşov
Feri - Str. Ioan Neculce nr. 11
Piaţa Sfatului şi toaletă

Buzău

Parcul Crâng - zona din dreapta intrării, în spatele fostului WC public
Toaleta Gării

Cluj Napoca

Club Angels - Str. Victor Babes 33, etaj 1 - 0749.415.503

L'Simone (Rendez-Vous) - Str. Vasile Alecsandri nr. 5
Obsession - Str Republicii
Barul Diesel - P-ţa Unirii nr. 19
Café Crema - P-ţa Unirii nr. 25
Parcul Central

Constanţa

Bar Soul Cafe - Bd. Tomis, nr. 28
Roxy Club - Mihăileanu 7
Parcul Republicii
Faleza Cazinoului
Parcul Gării - zona WC-ului public
Scările ce coboară spre Plaja Modern lângă blocul turn
Restaurantul "Colonade"

Eforie Nord

Plaja Solar
Promenada (aleea falezei)

Mamaia

Plaja Mamaia - capătul dinspre Năvodari

Oradea

Emil & Florin - petreceri private plus cazare - Str.Spartacus nr.29; 0741.408.738 / (0259) 234.574

Piteşti

Parcul 1907
Pizzeria Piaţa Italia

Ploieşti

Parc Nord
Parc Central
zona magazinului universal Omnia
zona celor două Gări

Târgovişte

Parcul Central (zona Hotel Dâmboviţa)
Platoul Prefecturii

Târgu Mureş

Club Ex!t, Str. Plutelo, nr. 2, petreceri în fiecare vineri (Complexul Weekend)
Platoul Corneşti
Parcul Îndrăgostiţilor

Timişoara
Parcul Central
Club Sauvage - vineri şi sâmbătă
Club Kokett - Liviu Rebreanu 37 - 0748.494.420 (Gal)
Gara de Nord - toalete

http://gayone.ro/index.php/G-Zone.html

Anonim spunea...

Ce ultragiu! Doar adevarul? Dar ce sa facem: Fiat justitia, pereat mundus (cum spuneam latinii inainte sa se faca italieni, romani sau francezi si sa mai dea cu tifla in principii)! Cum indrazneste cineva sa spuna ceva rau de romani, cei mai saraci si mai lasi dintre traci? Dar chiar asa se vede Romania din Vest! Sau nu cititi presa? O natiune de curve, de hoti, de lenesi, de tigani. In care Berlusconi da cu sutul. Careia Merkel nu-i da permis de munca in Germania (desi Romania este membra EU). Care are nevoie de vize pentru SUA. Reprezentata de politicieni mioritici si birocrati incuiati convinsi ca au fost alesi pentru ca avem nevoie de cineva sa ne fure si injure. Cu spitale in care nu stii daca este bine sa intri sau sa mori la poarta lor.
M-am saturat sa spun ca sunt roman si ca nu este adevarat ce se vehiculeaza in presa. In general romanii chiar mai muncesc, nu fura si nu sunt curve. Dar nu ma crede nimeni aici in Vest! Oare de ce? Levente este mult prea dulce in opera lui. Zau.

Cosmi Tcaciuc spunea...

voi astia cu blog-ul impotriva lui benedek, hai scutiti-ne de perorari despre Creator si arta.faceti religie acasa la voi, intre 4 pereti!apoi sunteti penibili rau.dupa ce ca il faceti pe om ''muist,labagiu'', va mai dati si semidocti, cum ca ne aratati noua ca stii sa vorbiti si frumos.si sunteti si prost informati.de Rembrandt ati auzit?ceea ce nu intelegi voi in arta, adica asa-zisa anarhie, exista de secole.Nenea asta Rembrandt si-a luat-o rau cand a pictat ''Rondul de noapte''.
si ieftin modul vostru de atac.si sigur voi sunteti tot aia care sustin ideea de democratie, dar n-au auzit de dreptul la libera opinie.dupa mine, n-aveti decat sa stati in lumea voastra idilica, unde arta e la fel de idilica.si lui Ceasescu ii placea sa arate in portretele sale mult mai tanar decat in realitate si nimeni n-ar fi vrut sa-l supere pe tovarasul